Trapezi – Fira del Circ de Catalunya, que es portarà terme del 12 al 15 de maig a diferents espais de Reus, ha presentat el cartell de la 20ena edició i una exposició fotogràfica a càrrec de Tjerk van der Meulen que celebra els vint anys de la Fira. La mostra fotogràfica portarà imatges dels vint anys de vida de Trapezi a un centenar d’establiments comercials de la ciutat.

El cartell de la 20ena edició de Trapezi presenta un muntatge fotogràfic on destaca el missatge de la celebració d’aquest aniversari tan especial. La producció del cartell ha anat a càrrec d’Ovni Comunicació Visual en col·laboració amb l’estudi fotogràfic de Ferran Estivill. Tal i com apunten els seus autors “és una imatge en què proposem una festa d’aniversari, una festa del circ, una festa de ciutat, en la qual és vol convidar a tothom a participar-hi, d’una manera amable i senzilla, i al mateix temps, buscant l’impacte publicitari que se li demana a un element d’aquest tipus”.

Exposició fotogràfica als comerços

Amb motiu dels 20 anys de Trapezi s’organitzarà una exposició fotogràfica que reculli pinzellades del que ha estat el Trapezi en el decurs d’aquests d’anys. A gairebé totes les edicions de Trapezi, el fotògraf Tjerk Van der Meulen ha fet un seguiment exhaustiu de les companyies i espectacles programats a cada edició, a la vegada que ha captat magistralment l’esperit que omple carrers i places els dies de la Fira.

Perquè l’exposició arribi al màxim nombre de públic possible, s’ha proposat a dues organitzacions comercials (Unió de Botiguers de Reus i Tomb de Reus) que les fotografies es puguin exhibir als aparadors de diferents comerços de la ciutat al mateix temps que es vincularan a un concurs. D’aquesta manera, es convidarà el públic a fer un recorregut pels diferents comerços gaudint al mateix temps del joc i de la bellesa de les fotografies.

El Cartell de Trapezi 2016, segons els seus autors:

“L’edició d’aquest any del Trapezi és especial, ja que es celebren els 20 anys de la seva primera edició. Per això hem pensat amb un cartell especial, per commemorar l’efemèride fent un mirada conceptual al pas del temps del festival.

Amb la creació d’una atmosfera escenogràfica, on s’hi troben elements icònics del circ. I, al mateix temps, la presentació en la part tipogràfica de la nova imatge de marca.

És un cartell fotogràfic per tal de donar el màxim realisme a tot el conjunt. Amb objectes disposats en un espai indefinit. Dominats per un cromatisme bàsic: el vermell.

En aquesta escena s’hi troben les places, els carrers, els teatres, els artistes, elements de circ i el públic. I com no, l’emblema del festival: l’elefant del Trapezi. Creats pels diferents elements que s’interrelacionen entre ells. Jugant amb els canvis d’escala, proporcions… i una llum que l’hem definit com a teatral, ja que ens marca l’escena a mode d’escenari infinit.

Domina el color vermellós en tota l’escena, connotant el color de les butaques dels teatres i un element central directament relacionat amb l’aniversari com son les espelmes dels 20 anys, just per ser bufades.

Pel que fa al missatge tipogràfic ho soluciona la marca, ja que la mateixa tipografia i composició serà la que dominarà aquest aspecte, com hem dit abans, a tipus de presentació de la nova realitat de marca/símbol TRAPEZI- REUS.

És una imatge concebuda des d’Ovni comunicació visual i l’estudi de fotografia de Ferran Estivill; en què proposem una festa d’aniversari, una festa del circ, una festa de ciutat. En la qual és vol convidar a tothom a participar-hi, d’una manera amable i senzilla, i al mateix temps, buscant l’impacte publicitari que se li demana a un element d’aquest tipus.”